2013. január 10., csütörtök

Grillezett Pulykaszárny bazsalikomos újburgonyával





Hűha, ezt már régebben, nyáron készítettem...
De nagyon finom, gyorsan megvan, és kicsit más, mint a megszokott!
Grillezést terveztünk otthonra, de nem a szokásos tarját, kolbászkákat!
Tudtam, hogy van otthon pulykaszárny, hát azt készítettem el.



Dobjunk össze gyorsan egy HÁZI barbecue mártást (ha nincs időnk, kedvünk, akkor vegyünk boltban).

Hozzávalók:

1 fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
kevés chili (ízlés szerint)
2 ek olíva olaj
1 paradicsom püré cca 25 dkg
1 ek méz
1 tk citromlé
1 tk fahéj
só,bors

Vöröshagymát felaprítjuk, fokhagymát préseljük. Forrósítsuk fel az olajat, ebbe pároljuk meg a hagymákat, szórjunk bele chilit.
Amikor megpárolódott, puha, a többi hozzávalót dolgozzuk bele, és főzzük jó 20 percig, és már kéz is!
Önmagában is felszolgálható mártásként, de én "pácnak" használtam.


A pulykaszárnyakat helyezzük el a barbecue szószban, úgy, hogy lepje el az egészet! Takarjuk le, és tegyük hűtőbe. Ha van időnk, ezt tegyük meg még előző este, ha nincs, akkor legalább addig, míg a köretet elkészítjük, és míg a faszenünk megfelelő lesz!

A köret:

Krumpli, új köntösben.

Gondolom sokan jártak, jártatok már úgy, ahogy én, mégpedig, hogy megvesszük a friss zöld fűszernövénykéket (bazsalikom, kakukkfű, rozmaring, menta stb.), használjuk, aztán tároljuk otthon valahol, de újra nem tudjuk már használni, mert elhaláloznak :-(.
Agyaltam, hogy hogyan is lehetne többször felhasználni Őket. Anyósomnak könnyű, van kert, na de mi a belvárosban lakunk!!
Vettünk egy szép nagy kő ládát, és Kedves Teri néni segítségével csináltunk egy zöld-fűszernövény-kertet, amit a teraszon tárolunk :-)
Egyrészről szép, dísze a balkonnak, másrészről mindig friss alapanyagokat tudok használni, amivel higgyétek el sokkal-sokkal finomabb lesz az étel!
Minden este munkából hazaérve megcsókolgattam Feleségem, megsimogattam pocakját, majd mentem és meglocsoltam az én kis növénykéimet :-D.
Meghálálták, nagyon finom ételeket tudtam készíteni velük, mint például a most következő köretet is:

Hozzávalók:

Újburgonya (mennyi???Ki tudja, érzésre, amennyit megeszünk, mert ez frissen jó)
Olíva olaj
Bazsalikom
só,bors


Elkészítés:

A krumplit mossuk meg, majd sós vízben főzzük meg! Amikor megfőtt, tegyük át egy tálba, majd locsoljuk meg bőven olíva olajjal. Ízlés szerint sózzuk, borsozzuk. A bazsalikom leveleket mossuk meg, és vágjuk fel, ki hogy szereti, csíkokra, apróra bárhogyan! Szórjuk rá a krumplira, majd az egészet keverjük össze egy villával, úgy, hogy a krumplit közben nagyobb darabokra törjük össze. Öntsünk még rá kevés olíva olajat, és had pihenjen, érjen, amíg elkészül a húsi.

A faszenet izzítsuk fel, majd amikor ez megvan, a pulyka szárnyakat szépen süssük meg a faszén felett, úgy, hogy a szósz is legyen rajta, véletlen se csöpögtessük le!

A tálalás friss salátával (ki mit szeret) paradicsommal, akár még egy kis mozzarellával ajánlom.

Friss, finom nyári vacsora!

Jó étvágyat!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése