2013. január 20., vasárnap

Churros- A Spanyol Fánk

Vasárnap van,végre itthon,nem dolgozom!
Gondoltam, kreálok ma is valamit, és mivel egy kedves ismerős spanyolt kért, arra orientálódtam!
Tímea élt Spanyolországban, jártam már én is ott, ettem is, szóval voltak ötleteim.
Számításomat csak az húzta "keresztbe", hogy Teri néni,az anyósom várt minket ebédre. Gondolom páran még emlékeznek, hogy legutóbb én főztem nekik. Lehet nem ízlett és inkább ők akartak főzni most??!! :-)
Az ebéd így megvolt, de azért csak kiötlöttem valamit, amit kis Feleségem is imád ;-)
A churrost készítettem el, ami a spanyolok fánkja, olyan, mint a nálunk ismert csöröge fánk, vagy a szalagos fánk.
Nagyon gyorsan elkészíthető, és semmi extra hozzávaló nem kell!

Akkor nézzük, hogyan is tudunk egy kis Spanyolországot csempészni otthonunkba ;-)
Hozzávalók kb 6 személynek:
1/4 l tej
20 g cukor
50 g vaj
150 g liszt

5 db tojás
A csoki mártogatóshoz:
1 dl tejszín
100 g csoki ( mondjuk a megmaradt mikulások)
Fahéj
Chili
Szegfűszeg
Elkészítés:
A tejjel a cukrot és a vajat forraljuk fel. Majd tegyük bele a lisztet és egy csipet sót, apránként, nehogy becsomósodjon. Főzzük sűrű masszává az egészet pár perc alatt. Hagyjuk kihűlni, és utána egyenként dolgozzuk bele a tojásokat.
Forró olajba csillagcsöves habzsákból kinyomva, pár perc alatt aranybarnára sülnek!
A mártogatós elkészítéséhez forraljuk fel a tejszínt, fűszerezzük be, majd dobáljuk bele a csokit, és olvasszuk fel benne!
Kicsit főzzük össze az ízeket.
Melegen tálalajuk őket!!
Jó étvágyat

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése