2013. január 5., szombat

Kacsamáj sütőtökös salátával





Úgy döntöttünk, hogy az ünnepek alatti nagy zabálásokat magunk mögött hagyjuk, és igyekszünk valami light-osabbat enni. Saláta valami feltéttel.
Csirkemell már a könyökünkön jön ki, ma nem akartunk barbecue szárnyakat, valami különlegesre vágytunk.
A választás a kacsamájra esett, egyikünk sem emlékszik, hogy valaha evett-e már.(sütni meg aztán sosem csináltam, kicsit paráztam is, mert azért valljuk be, nem olcsó, és ha elrontom...hajaj, de csak nekiálltam)


Hozzávalók:

20-25 dkg Kacsamáj (4 szelethez elég)
liszt
Kacsa zsír lenne a legjobb, de én olíva olajjal csináltam, az is tökéletes

A salátához: 

1 cs madársaláta
pár szem datolya
kevés sütőtök NYERSEN
1 szál póréhagyma
koriander (itthon üveges volt, megmaradt valamiből :-)
Kapor (felírom, mert lehet belerakni, én nem tettem, mert ki nem állhatom az ízét)


A saláta öntethez:

2 db mandarin leve
1 db mandarin héja
1/2 narancs héj
1/2 citrom héj
1-2 ek méz
gyömbér
4-5 ek olíva olaj
só, bors

Öntet elkészítése:

A 2 mandarin levét összekeverjük az összes hozzávalóval, az olajat a legvégén adjuk hozzá! Ez ilyen egyszerű, és gyors :-)

A saláta elkészítése:

A madársalátát, a felkarikázott póréhagymát és a lereszelt tököt összekevertem, hozzádobtam a felkockázott datolyát, és kanalaztam rá egy kevés koriandert!
Ezt mindent jól összekevertem, és már kész is!

A kacsamájat NE sózzuk sütés előtt!
Vékony 2 cm-es szeleteket vágjunk, ezeket a kacsazsírban (vagy olíva olajban) süssük meg. Mindkét oldalát 2-2 percig süssük!
Melegen tálaljuk a saláta tetejére, melyet a máj elhelyezése előtt meglocsolunk az öntettel!
Rátesszük a májat és tengeri sóval kicsit meghintjük!

Kulináris élmény volt számunkra is, hiszen valljuk be, kacsamájat nem minden nap eszik az ember :-)

Imádom Feleségem hallgatni mikor mindent megkóstol...
Imádok főzni Neki, eddig minden nagyon finom volt szerinte :-D

Jó étvágyat mindenkinek


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése