2013. január 28., hétfő

Spenótos Farfalle


Pénteken már a körül forgott az agyam, hogy mit készítsek hétvégén. Gondolkodtam, de annyi minden jutott az eszembe, és nem tudtam dönteni. De aztán este sikerült. Csináljunk valami olasz ételt. Tészta van otthon, múltkor vettem spenótot, hogy készítek kis kosárkákat előételnek, de az valami miatt elmaradt, így adott volt, hogy azzal "töltöm" a tésztát.
Tímeával mikor Toscanában voltunk, ott ettünk hasonló finomságot, de most is kicsit továbbgondoltam, jó szokásom szerint :-)
Remélem elkészítitek, megkóstoljátok.
Tegnap szerettem volna már megírni ezt a bejegyzést, de ne haragudjatok, nem volt időm...Végre nem dolgoztam, és kisfiammal (aki 2 hónapos) foglalkoztam rengeteget. Meg is hálálta, rengeteget nevetett .-)

Nézzük, hogyan is készül ez a fantasztikum:

Hozzávalók:

250 g spenót (a legjobb a friss lenne, de az most nincs)
olíva olaj
2-3 gerezd fokhagyma
2 tk vaj

bors
szerecsendió
200 g mascarpone
200 ml főző tejszín
sajt (parmezán, de nekünk pont most fogyott el, csak trappista volt itthon)
250 g farfalle tészta / amilyen otthon van/


Elkészítés:

A tésztát főzzük meg enyhén sós vízben, figyeljünk, hogy közepesre főzzük!
Közben egy edénybe locsoljunk olívaolajat, tegyük bele a vajat, és a fokhagymát, amit vágjuk apróra, vagy préselhetjük is. Időközben szerecsendióval szórjuk meg. Amikor a vaj elolvadt tegyük bele a (kiolvadt) spenótot. Pár percig, kevergetés mellett, pirítsuk, míg a spenót meg nem fonnyad, szép sötétzöld színe lesz. Egy kevés tészta lével locsoljuk meg, majd tegyük bele a mascarponét és a tejszínt. Forraljuk össze, sózzuk, borsozzuk ízlés szerint. Mi nagyon szeretjük a szerecsendiót, így én még abból is tettem bele...
Most tudjuk véglegesre fűszerezni, kinek hogy ízlik majd :-)

A tésztát, ahogy mondtam félkeményre főzzük. Vegyünk elő egy hőálló tálat, és kezdjük el rétegezni.
Egy réteg tészta, rá egy adag spenót, megint tészta, megint spenót...Amíg el nem fogy. Spenót legyen a teteje. Erre reszeljünk egy jó adag sajtot, és 200 fokra előmelegített sütőbe téve addig süssük, míg a sajt szépen megpirul.

Az elkészült tésztát kevés tejszínnel meglocsolva tálaljuk!

Jó étvágyat hozzá mindenkinek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése