2013. január 1., kedd

Tarja céklakörettel

Január elseje van ma.először is BÚÉK mindenkinek!!!

 Ma is kellene enni valamit, de ugyebár a fantasztikus népi hiedelmek miatt ez nehézkes.
Se szárnyas, se hal...
A legtöbbször a főzés mindig ad-hoc jellegű, azaz ami itthon van, igyekszem abból elkészíteni az ebédet.
Feleségem épp kisfiúnkat eteti (anyatejjel), így a szokásos lencse kilőve. A cékla tele van jótékony anyagokkal, ami szükséges a szoptatós anyáknak, így arra esett a választás. Ez egy Magyarországon nagyon hanyagolt zöldség, pedig ha kicsit gondolkodunk, szinte mindenhogyan elkészíthető!
Cseréljük a burgonyát, és helyettesítsük bátran, például céklával...
Nos, a sült cékla...

Hozzávalók:
cékla
bors
rozmaring (lehetőleg friss)
fokhagyma
olíva olaj

Én a gyorsaság miatt félkész céklából készítettem, amiket cikkekre vágunk, majd egy hőálló tálba rakjuk. Hozzáadjuk a fokhagyma gerezdeket, tépkedünk rá rozmaringot, és meglocsoljuk az egészet olívaolajjal.Összekeverjük és hagyjuk kicsit állni.
A sütőt előmelegítjük 160-170 fokra, és a céklát 35-45 perc alatt megsütjük! Én a vége felé szórtam rá egy kis sajtot...

Bármihez megfelelő köret! Jó Étvágyat!

A mai főétel lényege tehát már elkészült, mivel a fagyasztóban csirke comb, szárny és pulyka nyak volt, így keresgélnem kellett még, hisz ezeket nem ehetjük ma!
És meglett :-)
Találtam tarját! Tökéletes, megsütjük és mehet a céklához társként.
Na de hogyan süssük, hiszen hagyományos, fokhagymás, vagy mustáros nem jöhet szóba, túl snassz lenne.
Ezért gondolkodtam, és csak csináltam...


Hozzávalók:
Tarja (szeletben)
fokhagyma
borsikafű
bors

Tarját kiolvasztjuk :-), sóval, borssal megszórjuk mindkét oldalát, majd egy második hőálló tálba helyezzük.
Én karikáztam mellé pár krumplit is, ne érezze egyedül magát :-)
Az egészet megszórjuk borsikafűvel, és tépkedünk rá pár rozmaringlevelet. A fokhagymából "tüskéket" vágunk, és pár helyen megtűzdeljük vele a húst.
Meglocsoljuk olívaolajjal, majd egy kis vizet öntünk alá és lefedjük alufóliával.
A sütőt előmelegítjük, 180-200 fokra, és ebben sütjük a húst és a krumplit.
Amikor a hús átfőtt, megpuhult, levesszük az alufóliát, és készre sütjük a húst.

A tálalás mindenki egyéni ízlésére van bízva ;-)

Készítettem az egészhez Tócsit is, és persze ezt sem a hagyományos formában, ahogy Nagymama szereti :-D


Hozzávalók:
1 Tejföl
fokhagyma
borsikafű
rozmaring
1/2 kg burgonya
2 db tojás
rizsliszt

A tejfölben elkeverjük a fokhagymát, a sót, és a zöld-fűszereket. A krumplit belereszeljük ebbe az egyvelegbe. Én egy adagot a kisebb lyukon, egy másikat a nagyobb lyukon reszeltem.
Majd hozzáadunk annyi rizslisztet (a sima liszt is jó), hogy az állaga olyan legyen, mint a nokedlié.
Bő olajban aranybarnára sütjük!


Minden ételnél a mennyiségek változtathatóak, személyfüggőek, ezért is nem szívesen írom le az adagokat, ja és persze azért sem, mert sosem méricskélek, érzésre fűszerezek...És mindenkinek ezt ajánlom!


                                                                        cékla sütés előtt



Cékla sütés után

                                                                          sül a Tócsi
                                        Megsült a husi                               Az ebéd tálalva :-)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése