2013. március 12., kedd

Mediterrán Csirke

A hozzávalók egy része
Nézzük a főételt. Ezen is sokat gondolkodtam, hogy mi is legyen. Én húsevő vagyok, úgy informálódtam, hogy Katin kívül mindenki más is, ezért hús lesz! Katalin kapni fog húsmentest :-)
A mediterrán csirke mellett döntöttem, mert...Nem tudom miért :-D


Hozzávalók:

Elég sok látszik már a képen, de azért felsorolom

6 db csirkecomb, egész
1/2 dl fehér bor (száraz)
1 dl vörösbor ecet
1 ek dijoni mustár
1 ek barna cukor
5-8 szem datolya
5-6 ág friss kakukkfű
olíva bogyó
kapri bogyó, mindkettő ízlés és érzés szerint
10 szem koktél paradicsom
3 gerezd fokhagyma

bors
olíva olaj


Elkészítés:

A megtisztított combokat vágjuk ketté (alsó és felső részre). Sózzuk, borsozzuk, majd kevés olíva olajon először a bőrös felét süssük elő, majd fordítsuk meg, és a másik oldalt is! Így jó ropogós lesz a bőre, valamint nem fog kiszáradni a hús!
Ha elősütöttük, tegyük át a combokat egy tepsibe, melyet előtte meglocsoltunk olíva olajjal. A serpenyőben lévő anyagokat NE öntsük ki!
Melegítsük elő a sütőnket 180 fokra. Közben a serpenyő alatt kapcsoljuk fel a főzőlapot/gázt stb...
Öntsük a serpenyőbe a fehér bort, forraljuk, és keverjük fel az esetleg lesült fűszereket, ízeket.Adjuk hozzá a vörösbor ecetet, a mustárt, a cukrot, és a datolyát. (Én ezt feldaraboltam). Forraljuk jól össze, kb 3-4 perc alatt.
A megmosott paradicsomokon ejtettem egy kis vágást, amibe a fokhagymából tettem egy-egy kis darabot. Majd rászórtam a tepsiben lévő húsra, köré. Ugyanezt tegyük a kapri ill az olíva bogyóval, és a kakukkfűvel. Sóval, borssal fűszerezzük picit.
Az elkészített "mártásunkkal" locsoljuk meg jól az egészet, és tegyük az előmelegített sütőbe.

Süssük 55-65 percig, amíg meg nem sül a hús!



Tálaláskor szórjuk meg friss petrezselyemmel, bármilyen körettel tálalható, szerintem egy enyhén paradicsom mártásos penne tésztával nagyon jól harmonizálna!

Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése