2013. május 7., kedd

Sajttorta Gyorsan,egyszerűen (sütés nélkül)

Rég jelentkeztem, ami ugyan nem jelenti azt, hogy nem főztem :-)
Megvalósult egy álmom, elindult a főzőiskolánk  ( www.fahejaskave.wix.com/fahejaskave).
Ez eléggé lekötött mostanában, kurzusok összeállítása, előadók kutatása stb. Na de most újúlt erővel léptem a konyhába :-D
Kevés időm volt, és szinte semmi nem volt otthon, csak a következőket találtam:
Szóval ezekkel gazdálkodtam! A blogon van már sajttorta recept, de az kicsit időigényes, és sütést is igényel. Mivel mascarpone volt otthon, gondoltam, valami hasonlót készítek! Az eredmény nagyon jó lett, legalábbis drága feleségem facebookos kommentje szerint, idézem " Életem egyik legfinomabb desszertje...elfogultság nélkül" :-)
Nagyjából 15 perc alatt elkészíthető, egyetlen probléma vele, hogy pár órát azért várni kell vele, hogy kicsit megszilárduljon, de azt gondolom, hogy nyáron tökéletes desszert!

Hozzávalók:

1 doboz mascarpone
200 ml tejszín
50 g vaj
3 ek méz
150 g bármilyen keksz (én fahéjas reggeliző pelyhet használtam)
fél citrom leve
fél citrom reszelt héja
1 nagy banán
pár menta levél
csoki díszítéshez


Elkészítés:

A kekszet törjük apró darabokra, akár porrá, majd a felmelegített vajjal, és 1 ek mézzel készítsünk "tésztát" belőle. Ezt tegyük bármilyen formára, én csatos tortaforma aljára sütőpapírt helyeztem, és arra "nyújtottam" ki.

Tegyük hűtőbe, hogy kicsit keményedjen. Egy tálba keverjük össze a mascarponét és a tejszínt a maradék mézzel. Reszeljük bele a citrom héjat, és facsarjuk bele a citrom levét. Vigyázzunk, magok ne kerüljenek bele! Dolgozzuk jól össze, én géppel végeztem ezeket a műveleteket.
A banánt szeleteljük fel, és apránként tegyük a krémbe, és egy spatulával óvatosan forgassuk bele. A mentaleveleket tépdessük bele, és tegyünk ugyanúgy,mint a banán esetében. A lényeg, hogy óvatosan dolgozzunk!


A tortaformát vegyük ki a hűtőből, tegyük fel az oldalát, és  a krémet öntsük a "tésztára". A spatulával szépen egyengessük el. Mehet a hűtőbe pár órára!
Tálalás előtt a csokiból késsel húzzunk forgácsot, és azzal díszítsük.



Jó étvágyat ehhez a frissítő desszerthez.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése