2013. június 7., péntek

Fagyi Otthon..


Rengeteg receptet lehet találni a neten, ha valaki fagyit szeretne készíteni!
Én egy gyors receptet mutatnék meg nektek, mármint ami az elkészítést illeti.
Én a maradék epret használtam el, de bármilyen gyümölccsel helyettesíthető! Lehet barack, málna,füge,ribizli, vagy akár még citrom is!


Hozzávalók:

400 g gyümölcs, jelen esetben eper, melyet megtisztítottam, és felnégyeltem
4-5 cm gyömbér, aprítva
1 dl víz
1 db citrom leve
100 g cukor
500 ml habtejszín (hűtőben tárolva jó darabig)
1 tubus sűrített tej


Elkészítés:

Az epret tisztítsuk meg, és daraboljuk (párat tegyünk félre díszítéshez), a gyömbért hámozzuk meg, és daraboljuk. Mindezt tegyük egy lábosba, öntsük rá a vizet, illetve facsarjuk bele a citromot. (mehet bele akár a reszelt héj is). Főzzük 5-10 percig, majd adjuk hozzá a cukrot, és főzzük még 5-10 percig. Mindeközben a habtejszínből géppel verjünk félkemény habot, és apránként adjuk hozzá a sűrített tejet, folyamatosan menjen a gép! Csodás állagú alapkrémet kapunk :-)
Közben elkészül a gyümölcsös rész is. Hagyjuk kicsit kihűlni. Én fogtam egy botmixert, mert szerintem, ha leszűrjük, akkor a finom gyümölcshúst kidobjuk, és összedolgoztam az egészet!
Egy keveset vegyünk ki belőle, tegyük félre, hogy tálaláskor meg tudjuk locsolni vele.
A tejszínes habot öntsük egy tálba, lehet jénai, vagy fagyis dobozba, vagy bármibe. Spatulával igazítsuk el. Jöhet a tetejére a gyümölcsös rész. Fogjunk egy pálcát, villát, bármit, és óvatosan "karcoljuk" végig a fagyinkat. Szép márványos lesz :-)
A félretett eperrel díszítsük, akár egy pár mentalevél is jöhet. Mehet a fagyasztóba!
Ha megfagyott, lehet tálalni!

Akár holnap ebédhez elkészíthető!

Jó étvágyat

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése