2013. június 4., kedd

Ricottatorta


Bocsánat csúsztam ezzel...Ne haragudjatok, sok volt a dolog, de most itt a harmadik recept, a desszert.
A könyvben citromos ricottatortaként van feltüntetve, de nekem nem volt otthon kandírozott citromhéjam, viszont volt fügém. Így fügével készítettem el, és isteni lett!
Melegen és hidegen is valami eszméletlenül finom.Hasonló a sajttortához, de a ricotta ad neki valami pluszt. Sokáig gondolkodtam, hogy talán túróval készítem, merthogy a ricotta hasonló ahhoz, de jó, hogy nem túrót vettem.
És fontos, ha van férfi, ne hagyjátok ki, a leírt boros körtét!
A vörösborban sült körte hozzá egy csoda. Ez külön, vagy fagyival is tökéletes, szóval most 2 receptet írok le nektek. A körtén nem változtattam semmit, az teljes egészében a két falánk olaszé!
Először nézzük a körtét:

Hozzávalók:

2 db körte
vörösbor
cukor

Elkészítés:

A körtéket félbe vágjuk, és tűzálló tálba tesszük, héjukkal felfelé. 180 fokos sütőben addig sütjük, míg a héja el nem kezd ráncosodni. Ezután felöntjük vörösborral, hogy ellepje, valamint jól, ízlés szerint, megszórjuk cukorral. Nem tudok mennyiséget adni, mert nem mértem, csak öntöttem mindkettőt. Mivel én a borból egy öntetet,szirupot készítettem, ezért elég sok cukrot adtam hozzá, hogy majd jól besűrűsödjön.Ezután még jó egy órát sütjük. Ha elkészül, a torta mellett tálaljuk, melyet a sziruppal meglocsolunk!
Ne hagyjátok ki, tényleg mennyei! Pedig én nem vagyok oda a vörösborért!

És akkor nézzük a ricottatortát!

Hozzávalók:

400 g leveles tészta (bolti tökélete :-D )
1 citrom héja
250 g ricotta (300 g van a receptben, de ugye egy tégely 250 grammos, szerintem elég)
200 g mascarpone
200 g kandírozott füge és narancshéj (együtt ennyi) A receptben citrom-, és narancshéj szerepelt
120 g cukor
6 tojás

Elkészítés:

A sütőt melegítsük elő 180 fokra előmelegítjük. A tésztát 2-3 mm vastagságúra kinyújtjuk. Ha nem dolgoztatok még ilyen tésztával, azt tanácsolom, hogy csak akkor vegyétek ki a hűtőből, ha azonnal dolgoztok vele, mert keményen könnyebb vele dolgozni. Ha már régebben kivettétek, visszapuhul, és nehéz vele a munka!
A kinyújtott tésztát ráfektetjük a 25 cm (28) átmérőjű,levehető aljú tortaformára, és kibéleljük vele! Túl fog nyúlni minden irányba, de ez a cél!Nedves ruhával takarjuk le, amíg elkészítjük a belevalót!
Készítsük el a tölteléket!
A ricottát, a mascarponét, és a kandírozott fügét és 100 g cukrot összekeverünk. Hozzáadunk 5 db tojássárgáját, és újra összekeverjük. Nem kell semmilyen gép, elég egy villa!Gyönyörű masszát kapunk. A 6 db tojás fehérjét, (igen 6, a maradék 1 sárgája is kell, majd a végén!) felverjük habbá, hozzáadjuk a maradék cukrot és kemény habbá verjük. Ezt óvatosan spatulával beleforgatjuk a ricottás keverékbe! Most jön, hogy reméljük elég nagy tálban kezdtük összekutyulni a hozzávalókat :-)
Ha szépen összekevertük, óvatosan, hogy a habot ne törjük nagyon össze, akkor beleönthetjük a tésztával kibélelt formába.
Én a tetejére raktam a kandírozott narancshéjat, és ráreszeltem a citromhéjat, majd szépen ráhajtottam a kilógó tésztát, és most jött el a maradék 1 tojássárgájának az ideje, szépen megkenjük vele a tetejét.

Kész, mehet az előmelegített sütőbe.
A könyv 30 perc sütést ír, de nekem ez nem jött be, akkor még "félkész" volt:



Szóval, csak a szemünkre hagyatkozzunk! Ha szép aranybarna a tészta, de közepe még enyhén rugalmas, na akkor van készen!
A vörösboros körtével egy ízbomba!

Jó étvágyat


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése