2013. június 2., vasárnap

Sült Cukkinitekercs


Ők lettek az első kiszemeltjeim, már amikor először kinyitottam a könyvet. Nagyon szépek a képen a könyvben, így az előételt gyorsan eldöntöttem.
Ez egy könnyű előétel, mondjuk azóta én már tovább gondoltam, és például szívesen használnám köretként is.
A friss bazsalikom, a szárított paradicsom és a sajt együtt mennyei ízt varázsol az ember szájába.
Fontos észrevételeimet majd a végén írnám le, mert így nem sokat értenétek belőle :-D
Nézzük, miből áll, és hogyan készül ez az étel:

Hozzávalók:

1 db közepes cukkini
100 g sajt ( a receptben gorgonzola van, én kék sajtot vettem.De szerintem bármilyen sajt megteszi, lehet füstölt, vagy natúr is.)
2-3 db szárított paradicsom feldarabolva megfelelő méretben (a recept napon szárított 6 db-ot kér...nem értem minek annyi)
1 csokor bazsalikom levele
4 ek olíva olaj
1 nagy gerezd fokhagyma
fekete bors


Elkészítés:

Egy kis tálkában az olíva olajat, az apróra vágott fokhagymát (lehet fokhagyma nyomón átpréselni is) összekeverjük, fekete borssal megszórjuk, és félretesszük állni. Ez lesz majd a "pác".
A cukkinit megmossuk, és én uborka gyalun hosszú csíkokat vágtam belőle.Ezeket egymás mellé fektetjük, és megsózzuk, és jó fél órára békén hagyjuk, hogy a só megpuhítsa a cukkinit. Itt jegyezném meg, hogy nagyon figyeljünk, nem kell sok só, mert akkor sós lesz a végeredmény...Én sajnos pár darabnál sokat raktam.

A sütőt előmelegítjük 180 fokra. Ha letelt az idő, akkor a nedvességet letörölgetjük, felitatjuk a cukkinikről, és egy kissé kiolajozott tepsibe fektetjük őket.A páccal megkenjük a tetejét, és berakjuk a sütőbe. Nagyjából 15 percet sütjük (kezd aranybarna lenni a széle), akkor megfordítjuk a szeleteket, óvatosan, nehogy elszakadjanak, a másik felét is megkenjük a páccal, és visszarakjuk sülni. Nem kell több 5 percnél és kész is van!
A sajtot, a szárított paradicsomot megfelelő méretűre daraboljuk. Egy bazsalikom levelet leteszünk a cukkini egyik végére, rátesszük a sajtot és arra a paradicsomot, majd szépen feltekerjük.


Majd szépen tányérra helyezzük, meglocsoljuk olíva olajjal, megszórjuk tépett bazsalikommal. És elfogyasztjuk :-)


Lehet több sajtot, több paradicsomot bele tenni, mi így készítettük!
Tökéletes előétel, vagy akár one-bite falat partykra.

Ahogy már írtam, szerintem jó köret is lehet, és ha mondjuk a cukkinit nem sütőben sütjük, hanem grillezzük, akkor még szebb, jobb...De csak ötletelek :-)

Jó étvágyat kívánok hozzájuk!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése