2013. november 26., kedd

Angyalkuckós sütik

Sziasztok, eljutottunk ide is. Ugyan a cél nem a mi "reklámozásunk", de Rékával És Mátéval arra jutottunk, hogy ha már mi készítettük a sütiket, akkor osszuk is meg az oldalainkon!
Hat féle sütit készítettünk, 2-2 jut mindenkinek :)
Ezek kerültek a csomagokba, melyet a Bölcső Alapítvány javára történő adománygyűjtéshez készítettünk!

Én a mákos kifliket készítettem el, például, azaz csak készítettem volna, mert nem is én lennék, ha simán menne minden :-D
Szóval, megkapom a papírt Rékáéktól, hogy ezt készítsem el. Gondoltam, összeszedek minden alapanyagot, előkészülök, és hopp, nincs mák...nincs narancs...Király, épp ezek a fő tényezők :-D
Szóval jönnie kellett az "ihletnek", azaz át kellett alakítani úgy, hogy abból készítsem el, ami van, de azért ugyanaz maradjon.
A recept leírásnál majd kifejtem ezt bővebben. A másik sütemény, amellett, hogy ugye mindenki mindenkinek segített, a biscotti volt. Mivel időben végeztünk, ezért tanakodni kezdtünk, hogy mi legyen. Befejezzük, vagy ha már itt vagyunk, akkor készítsünk még valamit. Az utóbbi mellett döntöttünk, és a bisotti lett a befutó. Ez eredetileg egy vörös áfonyás, pisztáciás biscotti lett volna, de egyik alapanyag sem volt (újra...). Ezért abból dolgoztam megint csak, ami volt...Mazsolás-mandulás lett!
És akkor nézzük a recepteket. Az eredetit írom le nektek, de persze az általam eszközölt változtatások is előkerülnek.

Mákos kiflik (cca 100 db)

A bal felső képen láthatjátok a kiflit, jobb felül pedig a biscottit


Hozzávalók:

330 g lágy vaj
1 db vanília rúd
140 g porcukor
csipet só
1 db tojás
1 narancs héja
400 g liszt
140 g mák

Elkészítés:

A vajat a porcukorral habosra keverjük, majd hozzáadjuk a vanilia rúdból a magokat, a csipet sót, a narancs héjat és a tojást. Tovább keverjük. Ha összekevertük a hozzávalókat, jöhet a liszt, majd a mák!
Addig keverjük, amíg a hozzávalók szépen elegyednek. És most jön majd az, hogy folpackba csomagoljuk és tegyük hűtőbe 1 éjszakára. Mivel nekünk nem volt ennyi időnk, ezért fagyasztóba raktuk. Ja, ugye jeleztem, hogy se mák nem volt, se narancs. Szóval, én a narancs helyett citrom héjat használtam, a mák helyett pedig diót daráltam...Az egyikbe, a másikba pedig darált mandula került. Ne legyenek már egyformák :-)
Hűtés amiatt kell, hogy a vaj megkeményedjen, és lehessen vele dolgozni. Amikor elég kemény már, akkor a kis kezünkkel szakítsunk darabokat belőle, és formáljuk meg. Ebben az esetben mi kifliket formáltunk, de bármilyenre lehet! Golyókat, melyeket egy picit lelapítunk akár. Ez a süti nem fog terülni, nem változtatja meg az alakját már.
175 fokon 15-20 perc alatt elkészül, de azért figyeljük, hiszen ahány sütő, annyi féle időintervallum. Amikor elkészült, választhatunk, hogy az egészet beleforgatjuk porcukorba, vagy akár az is lehet, hogy egyik felét olvasztott csokiba mártjuk, vagy csak a tetejét megrajzoljuk egy kis csokival. Kinek hogy tetszik...
Ebből az a tanulság, hogy ne ijedjünk meg, ha találunk egy számunkra szimpatikus receptet, és nincs otthon valamilyen alapanyag, hiszen mindig mindent lehet helyettesíteni. Annyira kell csak figyelni, hogy lehet picit több, vagy épp kevesebb vaj, vagy folyadék kell hozzá. Mert ugye a receptek 90 %-ban csak mankók, melyektől bármikor, bármiben el lehet térni.


A másik "áldozatom" a biscotti volt. Ez az olasz keksz sokáig eltartható egy üvegben...
Recept hamarosan...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése