2013. november 4., hétfő

Hosszú Hétvége



Hosszú hétvége volt, 4 napot a családdal töltöttem :)
Elég sokat forgolódtam a konyhában, sütöttem, és kicsit át is pakolgattam, illetve rendszerezgettem. Egyre több a fűszer, egyre több az alapanyag, már alig igazodtam ki köztük.
Kezdődött, hogy az én Szerelmemnek, Feleségemnek születésnapja volt, mégpedig a 20. ;)
Lázárral 5kor keltünk, azaz Ő kelt, én meg gyorsan kijöttem, hiszen neki kellett állni Tímea tortájának. Együtt készítettük ezt is, kisfiam kuktáskodott :-D
Csokis brownie tortát készítettem, narancsos mascarpone krémmel, természetesen szív alakban. Kicsit "le is szúrt", hogy nem csoki tortát készítette, azt szeretett volna... Mire Tímea felkelt már ki is vettük a sütőből.
Aztán ünnepeltünk, együtt voltunk...
Este még készítettem egy pizzát vacsorára, ami rettenetesen finom lett! Szombaton csak egy kis padlizsán krémet készítettem, mert anyósomtól kaptam egy és fél padlizsánt, amivel már kellett kezdeni valamit. Egész jól sikerült, de még fejlesztenem kell...

Ma pedig délutáni szieszta helyett, délutáni kekszsütés volt terítéken. Lázár újra kis-kukta volt, Tímea pedig pihent, és megörökítette, illetve várta, hogy elkészüljön :-D
Citromos kekszeket készítettünk, mert gyors és nagyon egyszerű, nem akartam a konyhában tölteni az egész délutánt. (most pedig, hogy ezeket a sorokat pötyögöm, épp készül a rizspuding, mert Lázár és Tímea is nagyon szereti.
Aztán agyaltam, hogy a november 16-i restaurant day-en mi legyen a menü, azt hiszem sikerült is összeraknom, valamint igyekeztem kitalálni 3 féle menüt a szilveszteri vacsorára.

Ha már gasztro vonulatú a blog, akkor nézzünk pár receptet is:


Brownie narancsos mascarpone krémmel

Hozzávalók:
100 g vaj
250 g cukor
75 g kakaópor
1 csipet só
1 tk vanília aroma
2 tojás
70 g liszt
1 tábla étcsoki
1 marék tejcsokichips
A kukta kell, nélküle nem sikerül finomra :)

Elkészítés:
A vajat olvasszuk meg egy kicsit, én mikróba tettem. Erre azért van szükség, hogy a cukorral habosra tudjuk keverni. Ehhez adjuk hozzá a kakaóport és a sót, keverjük össze, majd hagyjuk hűlni.
A sütőt melegítsük elő 160 fokra. Ha kéz meleg a massza, akkor egyesével adjuk hozzá a tojásokat, folyamatosan keverjük.Keverjük bele a lisztet és vanília aromát is. A csokikat aprítsuk fel, és keverjük a masszához ezeket is. Egy tepsibe, ami nálam szilikon forma volt, tegyünk sütőpapírt, és erre öntsük a masszát.
20-25 perc alatt elkészül a "tortánk".
A mascarpone krémhez egy kevés mascarponét összekevertem fél narancs levével, és amikor kihűlt a brownie, óvatosan ráöntöttem, majd a narancs héjával díszítettem.
Jó étvágyat hozzá.


Citromos keksz:

Hozzávalók:

100 g vaj
200 g cukor
1 nagyobb vagy 2 kisebb tojás
1/2 tk vanília aroma
1/2 citrom héja
1 citrom leve
1 csipet só
1/2 tk sütőpor
késhegynyi szódabikarbóna
250 g liszt
1 tk sárga ételszínezék
porcukor

Elkészítés:

A vajat itt is picit megolvasztottam, és jól összedolgoztam a cukorral és a sárga színnel. Mehet bele a tojás, a vanília a citrom héja és leve is. Keverjük össze jó alaposan a géppel. Folyamatos keverés mellett szórjuk bele a maradék alapanyagokat, a lisztet a sütőport és a szódabikarbónát. Melegítsük elő a sütőt 175 fokra.
2 db tepsit készítsünk elő, béleljük ki sütőpapírral. Egy kiskanállal adagoljuk ki a masszát, és mehet az előmelegített sütőbe. Az adagok között hagyjuk helyeket, hiszen egy picit el fognak terülni.Nagyjából 10 perc alatt megsülnek. Ha kicsit szárazabban szeretjük, hagyjuk 12-13 percig.
Ha elkészült, kevés porcukorral meghintve akár melegen, akár hidegen is fogyaszthatjuk!
Jó étvágyat!

Felrobbantottam a konyhát :)

3 megjegyzés: