2014. március 25., kedd

Joghurt pite

Az egyik kedvenc volt a legutóbbi Ruha Csere Partyn. Kicsit megkésve bár, de íme a recept, remélem sokan elkészítitek majd :) Nagyon egyszerű, és nagyon kevés munkát igényel. Nem kell sok mindenre odafigyelni, csak összekeverjük, és mehet is a sütőbe!

Hozzávalók:
1 adag pite tészta (én itt édesen készítettem, azaz hozzáadtam 2 ek cukrot)
3 db tojás
100 g olvasztott vaj
1 csipet só
200 g cukor
2 ek liszt
1 pohár joghurt (de akár lehet tejföl, vagy tej, vagy kefír...)
1 tk vanília aroma
1 citrom héja és leve

Elkészítés:
Amíg a pite tésztánk a hűtőben pihen, készítsük el a "tölteléket".
A sütőt melegítsük elő 210 fokra. A hozzávalókat tegyük egy tálba, majd keverjük jól össze. Ennyi az egész.
A tésztánkat nyújtsuk ki, majd terítsük bele a formánkba. Az alját szurkáljuk meg, hogy elősütés közben ne púposodjon fel, ha valaki szeretné, le is súlyozhatja sütőbabbal, de előtte mindenképpen terítsen akkor a tészta tetejére egy réteg sütőpapírt. Én nem szoktam, ha véletlen kezdene púposodni, akkor picit lenyomom :)
8-10 perc alatt süssük elő, majd vegyük ki, hagyjuk picit hűlni. Közben a sütőt állítsuk vissza 175 fokra.
Öntsük bele az elkészített alapot, majd tegyük vissza, és süssük meg. 30-35 perc alatt elkészül. Akkor van készen, ha a közepe egy picit még "remeg" Én ekkor kivettem, megcukroztam, majd a tetejét meggrilleztem, hogy szép piros legyen.
Hűtsük ki szeletelés előtt!
Jó étvágyat


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése