2014. június 4., szerda

Különbségek

Pécs.
Ahol élek szeretett családommal, ahol próbálkozom (sajnos még csak saját konyhámban), amit imádok.
És ahol fura számomra a vendéglátás.
Imádom a régi kajákat, a pörkölteket, a csülköt, a töltött káposztát. Tudom, hogy kellenek az ilyen éttermek mindenhova, hiszen a külföldiek meg akarják kóstolni. Értem...
De miért van az, hogy 90 %-ban ezek az ételek (rántott hús, gulyás stb) kaphatóak az éttermekben?
Miért nem merünk lépni, miért nem követjük itt is a trendeket?
Az öltözködésben miért tudjuk követni? Miért nem csak a piacon és a kínai boltokban vásárolunk?
Miért vesszük meg a nike cuccokat,meg az adidast, meg a mittudoménmit?
Pécs így lemarad, és lehet, hogy kimarad. Fura ez a közhely, de így gondolom.
Ha jól tudom, 2-3 olyan hely van, ami valamiben igyekszik változtatni, vagy követni a "gastrodivatot".
Az egyikben a régi kaják új köntösben, egy másikban (ha jól hallottam) fine dining.
De egyik sem dübörög.
A fine diningos helyről azt hallom, hogy drága. Mihez képest?
Persze, nem kell budapesti árakon dolgozni, hiszen itt nem tudnak annyit fizetni az emberek, de nincs is erre szükség.
Mi a különbség a "régi" kajákat felszolgáló éttermek, és az újak között?
1,5 hónapot töltöttem egy "elit" helyen...Sokat láttam, tapasztaltam és tanultam, de ezeket már leírtam!
Amit láttam, és ami miatt muszáj, hogy drágább legyen egy ilyen típusú étterem,bistró,bár - és ez nem jelenti azt, hogy nem lehet megfizethető árú - az az alapanyagok minősége, a szakértelem, a munkafolyamatok mennyisége. És felhívnám mindenki figyelmét, hogy ez nem azt jelenti, hogy a többi helyen szart kapnak, csak olyat, hogy 500 Ft-ért ehet egy ebéd menüt. Valljuk be, 500 Ft-ból készíteni egy levest és egy főételt, amiben van hús is, na az azért kemény munka...Gáz, áram, állam...Mindenki viszi a pénzt...Persze, hogy nem lehet beletenni a megfelelő, MINŐSÉGI alapanyagokat!
Egy kis példa:
http://index.indavideo.hu/video/2014_0528_husteszt?utm_source=flash&utm_medium=watchoninda&utm_campaign=videoplayer

És ha már itt vagyunk, akkor nem azok vagyunk, amit megeszünk??? Akkor miért eszünk "szemetet"???
Miért elégszünk meg vele? Miért nem vagyunk kíváncsiak? Miért nem akarunk új ízeket érezni? Nem érdekel minket? Persze, jöhet a duma, hogy nincs pénzünk... Cigire van? Piára van?
Van egy írásom:  http://fahejaskave.blogspot.hu/2013/11/almomvagyamakarom.html
Még mindig akarom, és egyre jobban tudom, hogy mit!
De valami mindig lelohaszt, visszadob, amikor azt gondolom, hogy haladok felé. Visszadob, amikor egy barátom, akinek egy szép, és a gasztronómiai változásokat követő helye van, azzal jön, hogy nincs vendég, és hogy szerinte amit én szeretnék, az nem érdekli az embereket, nem tudják megfizetni. Visszadob, amikor kitalálok egy vacsoraestet, és senki nem jön (és most újra összeraktam egy estet).
DE AKKOR IS AKAROM!
Nem adom fel, és akkor is folytatom...

S.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése